Tuesday, July 6, 2010

Upp och ner, ner och upp

Det finns fördelar med att bo på ett berg. Till exempel att man när man lämnar berget alltid har nedförsbacke, och att man när man ska hem igen alltid har uppförsbacke. Det senare kan väl kanske också klassificeras som en nackdel (vilket jag i bland också tycker; Gud är mitt vittne när jag en seg dag långsamt gnetar mig uppför Gamla Berget och svär tyst över Fan och hans moster och deras grävskopor som måste ha grävt den helveteshög jag nu måste upp för), men just idag har jag älskat att bo på ett berg. Och dessutom finns ett annat berg på andra sidan Falun, där Lugnet med dess hoppbackar och härliga cykelstigar finns. Så jag har idag ägnat tre timmar åt att köra upp och sen ner igen och sen upp och sen ner och sen upp igen. Antalet meter på platten är lätträknade. Fick sällskap av bror min i två av timmarna. Vi körde bl.a. The Enemy Within, en handbyggd stig som ett gäng entusiaster har grävt. Helt makalös cykling!

För att dra mitt strå till stacken hjälpte till med lite grävande i måndags kväll. Ytterligare en slinga är på gång kallad Second Chance som kan komma att bli det häftigaste i XC-väg i Sverige. Det river lite i mig när jag inser att jag inte bor i Falun på heltid. Jag fullkomligt älskar att vara här. Vem skulle förresten inte göra det även om man inte är cykloman när min bloggplats för tillfället ser ut så här?

No comments: