Tuesday, July 27, 2010

Blue suede shoes

Tillbaka i Uppsala igen för arbete och packning. Åker till Åre söndag nästan vecka och bör för att underlätta för mig själv packa det mesta redan den här veckan. Ska jobba i Stockholm hela nästa vecka och kommer tillbaka hit till lägenhet först samma kväll som jag tar nattåget norröver. Slit och släp men det är det värt; det ska bli otroligt kul att cykla downhill i Sveriges utförsmecka i en hel vecka.

Men! Jag packar inte bara ner saker, en del prylar har jag även packat upp idag. Förutom att ett paket med löpartights anlände från England så hämtade jag även nya löpskor på jobbet. Asics erbjuder sportbutiksanställda en rätt saftig personalrabatt som jag brukar utnyttja en gång per år när det är dags att uppdatera skoförrådet. Har de senaste tre åren kört med Kayanos (samt ett par TriNoosa när jag tävlat triathlon), men i år blev det ett par DS Trainers istället som är lite lättare än Kayano. Har testsprungit ett pass i dem och de är underbara. Dessa blir definitivt halvmaraskorna.

Asics DS Trainer 15

Apropå halvmaran så har jag gruvlig ångest. Det tempo jag väldigt gärna vill hålla i 21,1 km känns i dagsläget som en utopi. Det är ju fortfarande en stund kvar så än finns väl en mikroskopisk chans att jag hittar toppformen, men jag får nog börja förbereda mig mentalt på att jag inte är så snabb och lätt som jag en gång var. Orimliga förväntningar är ingen höjdare att ha på sig själv; det är bättre att vara realistisk och sen förhoppningsvis överträffa sig själv.

No comments: