Friday, July 16, 2010

Back to business

Jobbar igen. Det tar på krafterna (framför allt fotsulornas; att stå och gå precis hela dagen när man annars är stillasittande student är en förändring som märks), men jag har ändå fått till två hyfsade träningspass idag. Först korta intervaller på racern i morse. Det var mördande varmt redan klockan halv åtta på morgonen, men vinden svalkade något och gjorde varannan intervall rejält mycket jobbigare då jag hade direkt motvind. Efter jobbet, halv åtta på kvällen, bar det istället av till gymmet för ett kort men intensivt styrkepass. Körde bl.a. 5x5 (fem set, fem repetitioner) i frontböj. Det var ganska länge sedan sist och jag misstänker att det kommer kännas imorgon...

Igår var jag ledig och sprang ett långpass på 18 km, det längsta jag sprungit på flera år faktiskt. Det var varmt och ganska tungt (fem av kilometrarna gick dessutom på teknisk skogsstig och där går kilometertempot upp med säkert en minut jämfört med slät grusväg eller asfalt) men jag tog mig igenom tack vare en snäll servitris på Café Skuttunge vid ICA Maxi som fyllde på flaskorna i mitt vätskebälte när jag var halvvägs. Det tackar vi för.

Nu återstår två arbetsdagar innan jag drar upp till Dalarna igen för ännu en semester/träningsvecka. Det kanske inte är så för alla, men för mig är termerna tämligen ekvivalenta.

No comments: