Tuesday, July 13, 2010

Hopp och skutt

Från endorfiner och värmeslag till adrenalin och värmeslag. Gårdagen spenderades i Gesunda, ett cykeleldorado utan dess like. Det var en hel del saker som lossnade i min cykling, saker jag hade vissa problem med i midsommarhelgen när jag var där senast. Bland annat tycks hopp- och droptekniken ha satt sig! De allra största hoppen väntar jag lite med men "mellandropet" av tre som finns på toppen av berget satte jag som en smäck, och likadant med alla tables och det trädrop som finns i Magic Carpet (sista åket körde jag t.o.m. så fort att jag flög över landningen på en table, det har aldrig hänt förut). Cupbanan kördes också och den är väldigt teknisk men fantastisk rolig och inte alls läskig. Så våldsamt fort går det naturligtvis inte, men nästa säsong kanske jag vågar ställa mig på startplatån och försöka köra järnet.

Längtar redan till nästa downhillhelg. Ikväll väntar däremot färd tillbaka till Uppsala för fyra dagars jobb. Känns lite drygt, men ska man finansiera sina dyra intressen är det bara att bita ihop och jobba på.

Jag kör mellanträdropet.

Pojkvännen tar det stora dropet, sin tredje dag
någonsin på en downhillcykel. Jäkla människa.

Utsikt belönad med tre stjärnor i Guide Michelin från
Gesundabergets topp.

No comments: