Thursday, July 29, 2010

Recession

Usch. Jag ligger i soffan med datorn på magen och slötittar på friidrotts-EM. Det går inget vidare för svenskarna. Ungefär så som jag känner mig just nu - inget vidare. Hade tänkt försöka mig på en hyfsat snabb millöpning idag men jag gav upp det när kroppen kändes skit. Tunga ben, en känsla av syra i musklerna trots att pulsen inte är speciellt hög och ett psyke som säger "fan vad du är kass, Kristin". Just nu ångrar jag nästan att jag anmälde mig till halvmaran. Jag vill ju vara bättre än så här. Framför allt så har jag varit så mycket bättre än nu. Det är det som är värst; att jag för bara ett år sedan sprang milen med lätthet (nåja, men utan större problem i alla fall) under 45 minuter och att jag nu får slita för att komma under 50. Det är tungt för en prestationsprinsessans att acceptera en sådan degradering.

Var nere på tyngdlyftningsklubben och rev av ett styrkepass också. Det dröjer ytterligare ett par veckor innan jag kan börja träna där oftare och mer regelbundet, först ska jag jobba en vecka i Stockholm och därefter väntar Åre och sedan fjällvandring, men jag ser fram emot att komma tillbaka och börja nöta teknik och bli starkare igen. Jag har tappat även här efter en sommar med väldigt oregelbunden tyngdlyftningsträning, och det kommer att bli tufft mentalt att ligga under de vikter jag gjorde i våras.

En tung dag för både psyke och kropp. Imorgon väntar jobb igen.

No comments: