Friday, February 10, 2012

Social medieförvirring


Testar just nu en massa olika sociala-medie-kommunikationsformer. Det är egentligen ganska jobbigt. Vad ska man skriva var? Ska man ha allting sammankopplat så att ingen behöver missa något av ens alltid lika underfundiga statusuppdateringar/tweets/blogginlägg? Eller ska man separera allt och låta de olika delarna av ens splittrade personlighet få varsin liten uttrycksyta? Sedan DoBeDo gick i konkurs 2001 (jag var f.ö. övertygad om att jag hade stor chans att bli "Veckans DoBeDo:are" och så plötsligt konkade företaget, hur bittert var inte det?) hade jag en sejour på Lunarstorm (tidiga 2000-talets Facebook för er som nyligen vaknade upp ur en tio år lång koma) och blev sen primärt en forumråtta. Det jag funnit trevligast på just forum är gemenskapen och diskussionsmöjligheterna. Numera skriver jag dock mest blaj. Kanske förstår jag så småningom charmen med alla dessa "nymodigheter" (att blogga och twittra känns ju onekligen väldigt fräscht och nytänkande), eller så går jag tillbaka till att lurka under min sten på ett forum nära dig.

No comments: