Wednesday, February 8, 2012

Frisk luft


Det har blivit mycket inomhusträning på sistone (undantaget skidåkning och löpning, det första utövas av praktiska skäl bäst utomhus och det sistnämnda av princip) men idag var jag ute och rullade en sväng i snön på min MTB. Jag cyklade en episk misärrunda för ett par veckor sedan utan dubbdäck och gled då omkring som bambi på isfläckarna. Efter det åkte mina Freddie's Revenz på; marknadens kanske fetaste (och tyngsta...) dubbdäck. Rullmotståndet är maximalt men hellre ha grepp och tvingas trampa på lite extra än att riskera att bryta lårbenshalsen varannan meter.

Idag kändes det lite segt att resa sig ur soffan och klä på sig sjuttioelva lager kläder samt pannlampa och sticka ut i mörkret, men väl på cykeln var det naturligtvis superkul. Jag försökte köra så mycket backar som möjligt och stå på utför. Jag är jättefeg och dålig på att sladda (dessutom krävs det ganska hög fart och rejält grepp om bakbromsen för att få mina däck att släppa, märkte jag) men jag försökte träna på det. Övning ger färdighet sägs det ju och lite mer feeling för bakhjulsställ fick jag väl mot slutet.

No comments: