Sunday, February 19, 2012

Mellanmjölk


I fredags kändes ryggen "typ" bra så jag valde att köra serietävling 2 i Allsvenska serien i tyngdlyftning igår. Psykiskt påfrestande till tusen att inte ha en plan klar för sig när man åker till en tävling - normalt sett bestämmer jag ingångsvikterna innan och kör en förutbestämd uppvärmning. Nu blev det nästan ett halvt träningspass innan för att känna på ryggen, som faktiskt kändes bättre och bättre för varje lyft. Valde tillslut att gå in på 42 kg i ryck (mot 47 förra gången) och satte sen alla lyft. I tredje tog jag 48 kg. Det var jag ändå nöjd med med tanke på omständigheterna - fem dagar tidigare var det inte tal om att sitta ner på huk med 48 kg ovanför huvudet...


Fighting face med 55 kg på stången.

I stöt gick jag in på 52 kg och klarade lätt. Likadant på 55 kg. Sedan slavade jag i sista lyftet på 58 kg och fick det bortdömt på efterpress. Efterpress innebär att man inte får upp stången på raka armar vilket är ett måste och de tre domarna gav mig röd flagg. F*****n också kände jag, för jag kunde inte skylla missen på ryggen utan det berodde enbart på slarv. Jag laddade inte i på tillräckligt helt enkelt. Hatar sådana totalt onödiga missar, jag ville verkligen ha sex godkända lyft. Men men, nästa tävling om en månad hoppas jag kunna gå för fullt igen och satsa mot nya personbästa.

1 comment:

Tobbe Arnesson said...

Härligt att ryggen verkade gilla det, eller kom det surt efter?

Grumt lyft, efterpress eller ej!