Wednesday, February 1, 2012

Teknikens under


Kan inte låta bli att fascineras över att jag just nu sitter och jobbar på universitetets server via fjärrskrivbordet i Windows som jag kör genom Virtual Box på min Mac. Hur smidigt är inte det?

... och, precis i detta nu startar Windows om sig för att jag har missat en sån här fin automatisk uppdateringsruta som måste lagt sig bakom alla mina sömlösa fönster. Vilket påminner mig om varför jag inte saknat Windows under de tre års tid jag tillhört den Mörka sidan.

Mina knän har blivit bättre (peppar peppar). Tog det lugnt på tyngdlyftningsträningarna förra veckan och det var nog ett klokt beslut för på träningen i måndags var känslan mycket stabilare. Om en knapp timme befinner jag mig förhoppningsvis på gymmet och matar av 4x4 passet (fyra repetitioner i fyra set) i mitt ryska knäböjsprogram. Det lär bli mysigt.

2 comments:

Tobbe Arnesson said...

Jag kan inte Mac (alls) men det verkar som du inte behöver använda Windows/Virtual Box?

Remote Desktop Connection Client 2.1.

Kristin said...

Aha! Det är ju helt klart en blogg man ska ha, det är där ens liv går framåt... Jag som redan installerat Windows och hela den konkarongen :). Huvudsaken att det funkar, men för en gångs skull verkar det ju som att Microsoft gjort något praktiskt för Macanvändare...