Monday, February 13, 2012

Lumbago acuta




Körde knäböj på lätt uppvärmningsvikt inför dagens tänkta 2x2 à 82 kg och i bottenläget börjar det plötsligt stråla konstigt från ländryggen och nedåt. Reser mig och gör två reps till men sen känner jag att något är fel. Jättefel. Ryggen känns spänd och stel. Får akut massage och lite knäckning av en massagekunnig medlem i Falu Atletklubb där jag befann mig men inser att jag inte kommer kunna fullfölja passet. Googlar och internetdiagnostiserar mig själv med akut ryggskott. Symptomen är klockrena. Jävla skit rent ut sagt! Inte vad jag behöver med serietävling nummer två i tyngdlyftning på lördag. Håll tummarna för att jag blir bra i tid, snälla.

2 comments:

Tobbe Arnesson said...

Ajdå, krya på sig och var rädd om ryggen!

Kristin said...

Tack Tobbe. Det är bättre idag, men att kunna röra sig hyfsat är inte riktigt samma sak som att lyfta maxvikter. Har inte tappat hoppet än dock!