Tuesday, February 7, 2012

Audiodidakt


Det är spännande att bilderna jag postar från mobilen blir schackrutiga, inte sant?

Just nu mest vilar jag samt äter semlor. Ikväll blir det tunga ryska ben igen men först ska jag lära ett gäng studenter allt jag kan (nåja) om statistik. Det är rätt kul att stå vid svarta tavlan (läs whiteboarden), bortsett från det faktum att min handstil är minst sagt fördärvad vilket gör att eleverna ständigt frågar "vad står det där?". Jag som var mästare på skrivstil i lågstadiet. Min narcissistiska läggning gör annars att jag uppskattar det faktum att folk måste sitta tysta och lyssna på vad jag har att säga. Till råga på allt verkar de dessutom relativt uppmärksamma, och då särskilt om jag drar "ja, och det här jag säger nu kan ju komma på tentan"-kortet. Ljuset som tänds i deras blickar. Ah!

I övrigt älskar jag mina högtalare. Jag har en släng av audiofilism i släkten och har uppenbarligen ärvt ett par av dessa gener. Den störste av dem alla är och förblir ju annars, Farbror Barbro.

Och HÄR skulle det givetvis ha länkats till det förträffliga klippet med Farbror Barbro på B&W men eftersom Blogger hatar mig i kombination med att jag är inkompetent lyckas jag inte med detta. Får väl bli en taskig youtubelänk istället.

No comments: