Wednesday, January 18, 2012

Velodrom


Jomensåatt. Började dagen 06:10 med att hoppa i cykelbyxorna, mata in lite fil och flingor i käften och åka ner till Velodromen för ett morgonpass. Som vanligt är det relativt lugna intervaller föreskrivet och som vanligt får jag slita hund ändå. Den sista minuten i sista intervallen bet jag verkligen i för att inte tappa hjulet framför och det höll, med en rejäl dos svimkänslor som följd. Att vara den svagaste länken innebär i alla fall att man får grymt bra träning, det är ett som är säkert.

Bild på mig från introduktionskursen i Velodromen.

Nu borde jag börja skriva teoriavsnittet på min uppsats, men utanför fönstret ser jag en snötäckt sjö med längdspår dragna. Nollgradigt och töväder de senaste dagarna har övergått i minus två och spåren lär vara duktigt snabba och isiga. Perfekt för lite stakträning alltså, jag kommer nog inte kunna hålla mig. Och överkroppen är ju inte trött än.

2 comments:

Tobbe Arnesson said...

Härligt, önskar jag också kunde kika in på ett snurrigt morgonpass. Har inte tagit mig dit alls den här vintern, illa - illa!

Är armarna trötta nu?

Kristin said...

Jag tvingade armarna att utföra lite tyngdlyftning också, så nu orkar de iaf inte gnälla.