Friday, January 20, 2012

111


Gick in på 47 kg i ryck. Skakade som ett asplöv men klarade och lyftet kändes lätt. Bad om 50 kg i andra lyftet och klarade. Kändes lätt och smidigt. Det var även tävlingspers med 4 kg och overall-personbästa med 2 kg. Var nog därmed lite för nöjd när jag begärde 52 kg i sista försöket och missade, mest för att jag inte var tillräckligt fokuserad. Skärpning på den punkten, man ska aldrig nöja sig med ett försök kvar!

Stöten och framför allt vändningarna kändes sådär på uppvärmningen, vet inte riktigt varför. Har lite dåligt självförtroende i mina överstötar och gick därför in på säkra 57 kg. Godkänt. Nästa lyft var 4 kg tyngre, 61 kg, och även det var godkänt med tre vita lampor (dock tyckte jag att domarna verkade vara ganska snälla i bedömningen av vad som var efterpress och inte...). Tyvärr fick jag en "smäll" i höger knä i vändningen på 61 kg vilket gjorde mig lite orolig. Jag har känt mig stel i knäna den senaste veckan, men inget som hindrat mig i träningen. Nu blir det ordentlig stretching av framsida lår framöver (det är på ovansidan av knät som smärtan sitter och mest i det djupaste läget i böj), jag slarvar alldeles för mycket på den punkten. Missade därför resningen i mitt försök på 64 kg. Man måste gå in för varje lyft med själ och hjärta och verkligen VILJA klara det och inte vara lite smårädd för att det plötsligt ska göra ont eller att knät ska gå sönder.

Nu ska jag ägna mig åt konditionsidrotter i helgen samt stretcha ordentligt, sen blir det nya tag med lyftningen på måndag. Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att mitt knä inte tagit stryk.

1 comment:

Tobbe Arnesson said...

Bra jobbat!

Var rädd om knäna, du har många år kvar att leva aktivt på!