Sunday, January 28, 2007

Söndagsmelankoli

Jag börjar fundera på om mina dagboks/bloggproblem beror på att jag lever ett alldeles för tråkigt liv för att det ska räcka som inspirationskälla till ett så pass omfattande verk?

Det mest upphetsande som hänt idag är väl ett besök i Skärholmen Centrum där jag köpte följande artiklar:
* 2 st CD-skivor à 79:90 samt 89:90 (CD-rea är ett bra påfund, mer än 100 spänn för en skiva betalar jag bara inte). Efter mycket vånda blev det Kanye West - Late Registration (hiphop och hårdrock fungerar överlägset bäst som styrketräningsmusik; jag är dock rätt mainstream och håller mig mest till kommersiella artister i dessa genres. Extremer har jag ibland lite svårt för) samt Lalehs debutalbum. Nyligen shoppade jag också Carla Bruni - Quelqu'un m'a dit. Både hon och Laleh representerar utmärkt matlagningsmusik!

* 1 st ljustbeiget, mönstrat kuddfodral à 129 SEK samt 1 st turkos "plånbok" à 19 SEK på Indiska. Det första ett sedan länge planerat inköp då kudden är som gjord för min säng och matchar min väggfärg extremt väl; det senare ett impulsköp men som dock fyller en god funktion som prylsamlare i min handväska.

Jahapp, så spännande kan man alltså ha det. Funderar på att ge mig ut på en kvällspromenad med min nyinköpta musik i lurarna nu. Träningsledig dag annars. Imorgon ska dock Kanye förhoppningsvis ta mig till nya höjder på gymmet!

No comments: