Saturday, March 24, 2012

Grrreat!


Foto: Harri!

T-shirt väder i mars! När upplevde man det senast? Riktigt nice skogscykling idag och även om jag inte satte alla svårigheter så kändes det ändå som om jag hade ett helt okej flow. Ett fint formbesked så här pass tidigt på säsongen. När downhillåkandet kommit igång på allvar brukar även cykling på platten kännas lättare. Stöket blir liksom mindre när man vant sig vid feta rotmattor och stora stenar utför i högre fart.

Imorgon är det dags för downhillpremiär och jag hoppas att det inte ska kännas allt för avigt att greppa 75 cm styre och låta 200 mm slag jobba. Downhillcyklar är speciella ting... Min Glory ser i alla fall ut som att hen längtar ut i friska luften efter en vinter inomhus.

Nu är det bara tre veckor kvar till sista tyngdlyftningstävlingen också och jag får nog inse att träningen fram tills dess kommer bli lite vad den blir. När vädret är som det är nu vill jag helst av allt vara ute och andas in våren och inte stänga in mig i ett svettigt gym. Missförstå mig rätt: jag gillar att lyfta skrot och det har gett mig otroligt mycket att träna lyftning, men inget slår ett hjärta som bultar av ansträngning och adrenalin ute i naturen. Jag ska göra mitt bäst för att få in några kvalitativa tyngdlyftningspass och sen får tävlandet bli vad det blir. Kanske kan en mer avslappnad inställning vara till min fördel, vad vet jag.

Nu sängen. Imorgon på't igen.

2 comments:

Tobbe Arnesson said...

Tack för sällskapet, riktigt bra tur!

Jag har av någon anledning blivit livrädd att sätta framhjulet i dikesliknande formationer, men det släppte en del under turen.

/badankan

Kristin said...

Tack själv! Bra att ni kommer och kör upp Stefans nästan-stigar lite mer än vad vi mäktar med ;).

Haha! Vi som känner Lunsen lite bättre vet att man oftast inte kör ner i dess blöthål ostraffat ;). Inget fel på viljan iaf!