Monday, June 21, 2010

Dagens drogdos

Tre mil på blandade underlag gjorde mig knappast klokare men definitivt mer tillfreds i sinnet. Jag kan väl skriva så mycket jag vill och orkar helt enkelt. No pressure (...vem försöker prestationsprinsessan lura?).

Dagens cykeltur gick bland annat genom Uppsalas härligaste skog; Lunsen. Folk som inte rör sig utanför stadskärnan missar så jäkla mycket. Jag är ingen storstadsmänniska utan behöver doften av skog, knarrande kottar och solstrålar mellan trädgrenar för att vara riktigt lycklig.

Nu bär det snart av söderut till föräldrahemmet i Salem. Mycket ska hinnas med på ens enda lediga dag i ett block av nio arbetsdagar. Men träning är som vanligt prioriterat, över det mesta annat. Mycket har förändrats sedan jag sist skrev en rad i den här bloggen i juli 2007, men inte endorfinernas och adrenalinets särställning i mitt liv. Jag är fortfarande fast i deras våld, och jag gillar det.

No comments: