Tuesday, June 22, 2010

Fotbollsfru

Sitter med ömma fötter i ett fotbad och ser hur Argentina spöar Grekland samt hur Nigeria med största sannolikhet lämnar fotbolls-VM då resultatet i matchen mot Sydkorea i slutminuterna är 2-2. Nigeria behöver en seger. Jag är ingen fotbollsfanatiker precis men jobbar man i en sportbutik med en hop fotbollsintresserade grabbar så blir det en del bollsnack. Och ett världsmästerskap i världens största sport är ändå en stor händelse. Hjärtat klappar mest för de små nationerna, och då särskilt de afrikanska som har "världsdelshemmaplan". Vem älskar inte en underdog?

Benen var med mig under löpningen idag, trots att fötterna inte vill sluta värka. Det är tufft att gå från slappt uppsatsskrivande till konstant stående/gående heltidsjobb. Sprang de 5 km till jobbet i 5:20-tempo vilket är helt okej på morgonen och med ryggsäck innehållande ombyte och matlåda. Hem tog jag en lite längre sväng via ån och höll 5:00 blankt i sex kilometer utan större ansträngning. Väldigt skönt efter en lång vår då jag kämpat med otroligt trögrörliga ben.

Nu är jag trött och fotbollsmatcherna är slut... Läggdags.

No comments: