Sunday, December 21, 2014

Bungy(J/P)ump


Dagens rehab: 7,3 km BungyPump-promenad. Var tvungen att hålla mig sysselsatt medan min pappa, lillebror, sambo, sambos pappa och sambos lillebror åkte långfärdsskridskor. Jag älskar att åka långfärdsskridskor, men har lovat mig själv att inte utmana ödet minsta lilla innan morgondagens läkarbesök. Därefter kan jag inte riktigt lova att jag kan behålla det totala lugnet och avhållssamheten, men röntgenresultaten ska få säga sitt först.

Gårdagens aktivitet var definitivt den mest utmattande sen olyckan: julklappsshopping. Efter några timmar på stan värkte min nacke och övre bröstrygg, mellan skulderbladen, rejält. Jag sov halva eftermiddagen och en del av kvällen.... Det som orsakar mest smärta är faktiskt att stå stilla, och särskilt om jag samtidigt håller något i händerna under en längre tid. Att vara i rörelse känns mycket bättre och jag får inte ont alls av mina promenader. Hoppas så på att läraren ska säga att jag får ta av nackkragen, i alla fall periodvis, och börja träna så smått.


No comments: