Wednesday, May 23, 2007

Ute och cyklar

Blev ännu en cykeltur på Södertörn idag. Den började dock inte så jättelyckat med punka på bakhjulet i Vårsta efter ungefär 20 minuters cyklande. Smart som jag är (...) hade jag varken reservslang eller punkakit med mig. Helidiotiskt. Som tur är var min kära mamma hemma idag, och efter ett telefonsamtal agerade hon punkteringsjour och kom i ilfart med ny slang, nytt däck (det gamla var tokslitet) och tryckmätarpumpen. Racerdäck är tighta men efter lite tandagnisslan var mitt bakhjul i alla fall utrustat med en ny, fräsch slang och ett Contintental GP 4000 däck.

Resten av cykelturen flöt fint. Hade eventuellt tänkt cykla uppåt tio mil men på grund av all tid som gick förlorad vid punkteringsincidenten kortade jag ner det hela till 81,2 kilometer. Dagens glass på Shellmacken i Sorunda var en GB Sandwich jordgubb. Helt okej men kanske inte lika fantastisk som Soleron förra veckan.

Imorgon ska jag troligtvis åka och titta på en mountainbike (mycket cykel nu, som ni märker). Jag är så sugen på att tröstköpa en sådan, som plåster på såren för att jag inte kan springa. Eventuellt är den jag hittat lite för stor för mig, men jag håller ändå tummarna. Vore så gött att komma ut i skogen.

Helgen kommer jag att spendera i Malmö. Ska bli intressant att se vad Sveriges tredjestad har att erbjuda.

//Kristin

No comments: