Wednesday, January 12, 2011

It's on

Har fått hjälp med ett schema i tyngdlyftningen som ska ta mig mot nya (vikt-)höjder fram till den sista serietävlingen i början av april. Jag tävlade i lördags och gjorde 41 kg i ryck (bommade 43 kg i tredje försöket av tre) och 55 kg i stöt (här satte jag alla tre lyft). Målet är att höja mig cirka 10 kg i båda disciplinerna, det ska bli mycket intressant att se om det går att åstadkomma på drygt tre månader. Jag har inga andra stora träningsmål under den här tiden så fram tills att snön smälter och man kan börja cykla ordentligt igen kommer mitt huvudfokus att vara tyngdlyftningen. Jag är anmäld till Stockholm Marathon i slutet på maj så parallellt kommer det att nötas en del mil per vecka, men jag tror att det ska gå att kombinera. Jag är van vid att träna mycket och allsidigt.

No comments: