Friday, January 14, 2011

Det man inte har i huvudet har man ibland inte i benen heller

6 timmar tenta som gick käpprätt åt fanders, ingen föda mellan 07:00 och 15:00 samt allmän stress inför kommande kurser och lärartjänst nästa termin var föga förvånande inte en optimal uppladdning inför dagens tyngdlyftningspass. Jag gjorde dock alla övningar på (nästan) de vikter som föreskrivits; fick sänka två kilo i pushpressen då "push" var något jag helt saknade i framför allt benen. Segare än segast, men även tröga pass bygger styrka och kanske framför allt pannben. Jag tror mycket på att en hög lägstanivå också ger en hög högstanivå.

Nu väntar snart en date med sängen.

2 comments:

Catarina said...

Wow är du tyngdlyftare? OCH löpare. OCH cyklist. Nu blev jag imponerad!

Kristin said...

Det är ju så mycket här i världen som är roligt :). Jag gjorde Klassikern i slutet av gymnasiet, därefter blev det triatholn, sedan kändes tre grenar lite väl monotont (.... ;) varpå jag köpte en mountainbike som sedan "förökat" sig och nu huserar fyra cyklar i min etta.

Tyngdlyftning är en ganska ny grej för mig, gammal konditionsidrottare som man är, men jag gillar att utveckla nya färdigheter. Explosivitet, rörlighet och styrka har man ju nytta av i cyklingen också. Såg att du kör kettlebells, jag har testat lite grann och skulle gärna lära mig mer. Det är ganska likt lyftning: kul, allsidigt och framför allt jobbigt! :)